Followers

Saturday, January 28, 2012

Tarikah Kiamat?

Salam blogger. Sebelum ni,korang mesti pernah dengarkan kebanyakan orang mengatakan dunia akan kiamat pada 2012. Para saintis jugak meramalkan matahari akan pecah pada 2012. Korang percaya?Kalau admin ni, memang x percaya langsung. Banyak orang yang percaya. Sehinggakan ada 1 agensi yang menawarkan tiket berpindah ke planet lain.Hahah! Nak pindah ke mana lagi?Ada ka planet selain planet bumi ni yang manusia boleh tinggal. Setahu admin, hanya bumi saja yang boleh didiami oleh manusia. Xtawla pula kalau dorang ni terjumpa planet baru dan merahsiakan dari semua pihak. Korang cuba tengok di bawah ni.


Sistem Suria

Sepertimana yang kita tahu,setiap planet dalam sistem Suria mengelilingi matahari di atas orbitnya sendiri dan kalau kita perhatikan orbit Pluto dan Neptun,ada 2 titik bersilang dan apa akan jadi andai dua planet ini berada di salah satu titik persilangan itu?

Ya,2 planet ini akan berlanggar dan mengakibatkan ketidak seimbangan dalam sistem Suria. Secara mudahnya,planet-planet lain yang selama ini bergerak di atas orbitnya akan tergelincir dan akan berlanggar antara satu sama lain.

Yang mengejutkan,berdasarkan pengiraan jarak dan kelajuan Pluto dan Neptun,kedua-dua planet ini akan bertembung di titik persilangan sebelah kanan pada 12/12/2012! Apakah ini satu kebetulan atau rekaan pengkaji bagi menakut-nakutkan kita?Ntahlah. Admin pun xtaw jugak.hohoh. Ada sapa2 yang tahu samada hal ini benar atau tidak?


P/S : Urusan kiamat ni ditentukan oleh Allah S.W.T. Manusia hanya mampu merancang,tetapi Allah yang menentukan. Sekiranya benar dunia bakal kiamat, maka marilah kita sama2 mempersiapkan diri menghadapai apa jua yang bakal tiba.:)










2 comments:

  1. urusan kiamat nih hanya Allah y tau hehe..
    jom bsiap sedia dengan melakukan bnyk amal kebaikan hehehe

    ReplyDelete
  2. ya btol tu.rasanya xckup lg amal d dunia ni sbgai persiapan di akhirat nanti.huhu.>.<

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...